31.5.13

Friday Breakfast


Godmorgon kära ni! Fredag och jag passar på att värma upp inför helgen med lyxigfrukost. Kan uppdatera er om att min hörsel sakta blir bättre. Igår gjorde jag ett nytt hörseltest och det visade att jag snart borde kunna börja höra samtals toner. YES!!! Själv har jag känt att det tar alldeles för lång tid. Men min doktor är eld och lågor över hur bra jag mår och hur fort min resultat förbättras. Hon anser att jag mår ovanligt bra. 

Vilket är superkul för det visar att mina val gör skillnad. Efter jag kom hem från sjukhuset har jag tagit hjälp av QXCI-SCIO behandlingar, Feldenkrais pedagogik och kraniosokral osteopati för att balansera kroppen så att den får lättare att läka. Alla dessa behandlingar kostar pengar men för mig har det alltid varit viktigt att ta ansvar för min egen hälsa. Dessa metoder anses vara alternativa, men jag tror att om de blev en del av den traditionella sjukvården skulle de kunna hjälpa många människor att snabbare återhämta sig. Det vill säga snabbare komma tillbaka till sina arbeten.

Ha en fin fredag!

Photo: Johanna Egemar


Good morning my dear! Friday and I take the opportunity to warm up for the weekend with a luxurious breakfast. Will update you that my hearing is slowly getting better. Yesterday I made a new hearing test and it showed that I should soon be able to begin to hear the voice tones. YES! I myself have known that it takes far too long. But my doctor is enthused about how good I feel and how quickly my results improve. She thinks that I'm feeling unusually good.

Which is super fun because it shows that my choices make a difference. After I came home from the hospital, I have taken the help of QXCI-SCIO treatments, Feldenkrais pedagogy and kraniosokral osteopathy to balance the body so that it may be easier to heal. For me it has always been important to take responsibility for my own health, these methods are considered to be alternative. But I think if they were a part of the traditional medical care they could help many people recover more rapidly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar