9.4.14

..the scent of early spring...



Det luktar vår och våren sjunger. I varje träd sitter det en fågel med vårkänslor och kvittrar. I köket står körsbärskvistarna och blommor. Jag ler och det gör livet med. I senaste numret av Residence fastnade jag för artikeln om Cilla Ramnek, hennes hem är fantastiskt. Blandningen av konst och inredning är super inspirerande. Hon lyfter även stylistens ökade roll inom inredningsvärlden då vi måste lära oss förnya de saker som redan är tillverkade. Då resurserna på vår planet inte är ändlösa.     

Ni får hela mars på engång, jag besökte Rönneträdgård utanför Rönneshytta för ett par veckor sedan. Och fann mig själv i ett hav av penséer (som de odlar själva från frö). Några fick följa med hem och står nu planterade i en kruka på på trappen.
  
Körbärsknoppar som snart brister. Vi har sågat ner och beskurit flera träd vid stugan.

Jag älskar att teckna, måla och vara kreativ.  Följ ditt hjärta. Är en av mina teckningar som jag kommer trycka upp i begränsad upplaga. Lite läskigt men efter massor av positiv respons på instagram ska det nu blir verklighet.


Håller på och lär mig photoshop, så ja ni kommer få stå ut med alla möjliga tänkbara experiment här. 



Ny favorit, citron och ingefärsjuice till frukosten.

Tänk vad roligt det är med alla vårblommor. Har hela trädgården full med snödroppar, blåsippor, skilla, vitsippor, krokusar och påskliljor. 



Ännu bättre är det när man får hjälp av en liten person att plocka, pyssla och göra fint. De är så ohämmat kreativa. Det finns inget rätt eller fel inte häller något fult. Bara fint. Underbara ungar. 


Till och med resterna blir ljuvliga på bild. Jag lovar inte men jag hoppas att jag ska bli bättre på att uppdatera.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fin teckning på hjärtat, älskar den!
    När finns den så man kan köpa den? :)
    Mvh Maria

    SvaraRadera