7.5.14

Lily of the valley

Liljekonvaljen har kommit upp, och slänten i trädgården är full. Det kommer bli så otroligt fint när de slår ut. Jag tog in en liten bukett med några som redan fått blommor. Den doftar ljuvligt. Så varje gång jag går förbi måste jag trycka ner näsan i den.
Små vackra klockor på rad. Jag förstår att många vill ha dessa raringar i sina brudbuketter. 
 Jag tror jag planterade mina frön för tidigt. Vaxbönorna har redan börjat få böner. De får växa vilt i fönstret som det är just nu. Jag behöver ta mig tid att plantera om och göra stöd till dem innan de blir allt för stora. Om de kunde bli lite varmare på nätterna så att de kunde få komma ut snart.  
 Basilikan växer och frodas, tacksam och enkelt växt. Hoppas på rejäla buskar så jag kan frysa in massor i höst.
Skotten har tagit sig och dammet lagt sig. Allt fokus på huset nu. Ni som följer mig på instagram (@johannsinspo) vet att vi har gjutit golvet i husets kök och matsalsdel. Och att vi har grävt ur källaren. Och just nu är rörmokaren där och drar avloppet i källargolvet. 

Lägenheten hamnar hela tiden i skymundan. Pappershögar blir liggande och dammråttorna lurar i hörnen. Men det får vara så. Vi prioriterar huset, för att  orka bygga så måste vi prioritera att vila när vi kan. Allt annat blir i satt åt sidan, men det är så det måste vara just nu. Fast så har det väl alltid varit för mig, jag prioriterar det som är roligt. Man lever ju bara en gång. Snyggdisk i diskstället vilket fall. Tror jag har blivit lite tokig i mönstrat porslin. 


Kramar


Johanna

5 kommentarer:

  1. Oj vad fina bilder. Första gången här inne. Liljekonvaljer redan. Så vackra. Vill också ha.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  2. Liljekonvaljer är underbara. Mamma och jag cyklade alltid iväg på våren till en fin slänt vid sjön hemmavid och plockade. De väcker minnen till liv för min del. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej på dig och va roligt att du kikade in hos mig, vad glad jag blir :)
    Liljekonvaljer är ju bara så vackra, men jag som inte kan så mycket om blommor,
    men känns väldigt tidigt eller ?
    Låter som ni har mycket jobb med huset, det är roligt men det gäller att vila när tillfälle ges, så lite dammråtter gör väl inget ;)

    Önskar dig en mysig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad trevligt det ska bli att få träffa dig på #bloggforum2014 Om du undrar vilka vi är eller vad vi gör så surfa gärna in på vår hemsida eller följ oss på instagram, blogg eller facebook.
    mvh
    /Vi på Leathermaster

    SvaraRadera
  5. Tänk att dom redan har kommit, dom underbart vackra liljekonvaljerna, trots att solen lyst med sin frånvaro den sista tiden.

    Kram
    Helen

    SvaraRadera